dinsdag 2 september 2014

Bellabaci en Taaislijmziekte (Cystic Fibrosis)!


Afgelopen februari sprak ik Stiena van Horne, zij wilde graag de Bellabaci Cupping training volgen maar met een speciale reden omdat haar dochter Rianne van Horne 27 jaar taaislijmziekte heeft en zij dacht dat deze methode haar misschien wel verlichting zou kunnen geven. Ik was daar persoonlijk ook mee eens maar wilde graag nog even bevestiging van Keren van Bellabaci Zuid Afrika en ook zij vertelde mij baat het niet schaad het niet en door het long gebied te masseren er wel degelijk slijm los zou kunnen komen en dus ook verlichting.

 Bij Rianne is de ziekte pas op haar 20e naar boven gekomen, terwijl deze ziekte eigenlijk normaal in het 1e levensjaar onderschept wordt!! Anderzijds geluk of pech omdat stel dat we het eerder hadden geweten haar longen niet zo slecht waren geweest, we wisten het 20 jaar later en 20 jaar zorgeloos geleefd te hebben betreffende Rianne haar ziekte!

Haar moeder wilde haar graag zelf behandelen en heeft toen besloten de training te volgen. Tijdens de training vertelde Stiena dat ze het fijn zou vinden om samen met mij haar dochter te behandelen, met beide handen heb ik dit verzoek aangenomen en natuurlijk wil ik iemand helpen maar ook voor mij was het de eerste keer.In juli was het dan zo ver. Eerst heb ik met het hele gezin gesproken en natuurlijk met Rianne. Ik had allerlei vragen.

Graag wilde ik van haar horen wat taaislijmziekte inhoudt. 

Zij vertelde mij dat Taaislijmziekte een recessief overerfbare ziekte is, waarbij slijm dat op diverse plaatsen in het lichaam wordt afgescheiden, abnormaal taai is.

Graag wilde ik ook weten wat haar klachten waren. 

Zij vertelde dat haar klachten veel hoesten is, sneller moe, gelukkig heb ik weinig slijm omdat ik de ziekte heel licht heb! Benauwdheid!

Ik vroeg mij daarom ook af of ze erg beperkt was in haar doen en laten. 

Zij legde uit dat zij in het algemeen alles wel kan doen alleen moet zij oppassen met kou omdat zij dan sneller verkouden wordt.

De volgende vraag was dan ook hoe is jouw levensverwachting. 

Zij vertelde dat haar levens verwachting normaal is, ze blijft alleen beperkt in dingen zoals: op tijd haar rust pakken, ze kan helaas niet fulltime meer werken en erg belangrijk ze moet goed luisteren naar haar lichaam! 

Welke behandelingen onder ga je voor deze klachten. 
Rianne gaat 2 x in de week naar de fysiotherapeut, die onderhoud haar rug zodat de longen goed lucht krijgen en ze doen ademhaling oefeningen

Waarom heb je besloten om ook de Bellabaci Cupping uit te proberen.



Ik sta open voor veel dingen alles wat voor mij zou kunnen helpen verlichten probeer ik, baat het niet dan schaad het niet. Haar moeder heeft een mooie ruimte waar wij haar konden behandelen. Ik ben begonnen op haar rug omdat zowel voorkant als achterkant belangrijk gebied is van de longen. Ook heb ik haar benen meegenomen om alle meridianen open te zetten. Het bijzondere van deze behandeling was dat ik ook de longmeridiaan heb meegepakt deze zit op de arm. Haar linkerarm werd vuurrood en warm. Zij vertelde mij tijdens de behandeling dat haar linkerlong ook slechter is dan haar rechter long. 

Dus het was bijzonder om te zien dat deze meridiaan daarop reageerde hier waren een hoop afvalstoffen aanwezig. Op haar decolleté heb ik ook long 1 meegenomen in de behandeling. Daarna heb ik besloten om het gezicht mee te nemen omdat ook hier reflexzones zitten van de longen. Rianne moest na de behandeling erg hoesten, we merkten dat alles los kwam. Ik vond het een bijzondere en mooie behandeling. Mijn vraag was dan ook een paar dagen na de behandeling.

Hoe heb je de behandeling ervaren zowel tijdens als na de behandeling. ​
De behandeling heb ik goed ervaren tijdens de behandeling konden ze goed de plekken pakken waar ik het meeste last van heb en die werden ook rood. Na de behandeling bleef de benauwdheid minder en heb ik een rustige dag gehad. 


Wil je de Nederlandse Cystic Fibrosis Stichting steunen?

                                          Sms dan CF naar 4333 voor een donatie van € 2,00


Voor meer informatie over deze stichting klik 
hier

1 opmerking: